آخرین اخبار

فردی که فیلم غیراخلاقی اش را همه جامعه دیده‌اند را تایید صلاحیت می‌کنند اما رئیس مجلس را نه! | نظارت استصوابی باعث شکل‌گیری ضعیف‌ترین مجلسی و سرکارآمدن ضعیف‌ترین رئیس‌جمهور شد

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده سابق رشت می‌گوید شورای نگهبان باید توضیح دهد چرا افرادی بدون سابقه کیفری ردصلاحیت شده‌اند و افرادی با سابقه مجازت تائیدصلاحیت شده‌اند.

اشتراک گذاری
07 فروردین 1403
کد مطلب : 12436

جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با توازن/به گزارش رویداد۲۴؛ :

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده سابق رشت می‌گوید شورای نگهبان باید توضیح دهد چرا افرادی بدون سابقه کیفری ردصلاحیت شده‌اند و افرادی با سابقه مجازت تائیدصلاحیت شده‌اند.

فردی که فیلم غیراخلاقی اش را همه جامعه دیده اند را تایید صلاحیت می‌کنند اما رئیس مجلس را نه!

توازن/به گزارش رویداد۲۴؛ | چندروز قبل طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود، در پاسخ به سوال خبرنگار توازن/به گزارش رویداد۲۴؛ مبنی بر اینکه چرا با وجود انتشار اسنادی در زمان بررسی صلاحیت‌ها مبنی بر تلاش فرزند آقای قالیباف برای گرفتن اقامت دائم در کانادا، شورای نگهبان ورود نکرده و دقیقا آقای لاریجانی را به دلیل حضور دخترش در خارج از کشور، ردصلاحیت کرده‌اید، گفته بود: «هر انتخاباتی شرایط خودش را دارد، اما تاکنون هیچ‌کس به صرف وضعیت خانواده ردصلاحیت نشده است» این در حالی است که نزدیکان لاریجانی می‌گویند در نامه شورای مکتوب شورای نگهبان به آقای لاریجانی، رسماً دلیل ردصلاحیت را حضور دخترش در خارج از کشور اعلام کرده‌اند. 

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده سابق مجلس و از نزدیکان علی لاریجانی، در گفتگو با توازن/به گزارش رویداد۲۴؛ در انتقاد به این وضعیت می‌گوید که در انتخابات مجلس اخیر افرادی که دو محکومیت قضایی داشتند هم تایید صلاحیت شدند اما لاریجانی که بیش از یک دهه رئیس مجلس بوده را ردصلاحیت کردند و اکنون هم دلیل ردصلاحیت را نمی‌پذیرند. در ادامه مهم‌ترین بخش‌های گفتگوی توازن/به گزارش رویداد۲۴؛ با آقای جعفرزاده ایمن‌آبادی را بخوانید:

 اگر کسی فقط ۵ درصد از مسائل قالیباف را داشت، شورای نگهبان او را تا ابد رد صلاحیت می‌کرد

*در تهران فردی را داریم که با سابقه شهرداری یکی از حوزه‌ها سابقه محکومیت قضایی دارد، اما شورای نگهبان او را تایید صلاحیت کرد. باز در جای دیگری فردی را داشتیم که محکومیت دوساله داشت در خود زندان، اما بازهم برای انتخابات مجلس تایید صلاحیت شد. واقعا یک وحدت رویه وجود ندارد. مثلا فردی که فیلم رابطه اخلاقی او در کل جامعه پخش شده، صلاحیتش تایید شد. 

*با این حال جالب است افرادی ردصلاحیت شدند که هیچ محکومیتی نداشتند. شورای نگهبان اگر کسی فقط ۵ درصد از مسائلی که آقای قالیباف داشت را داشت، تا ابد رد صلاحیت می‌کرد. درباره شخص آقای قالیباف مسائل متعددی مطرح است، اما هیچ‌گاه پیگیری نشد. در نامه مکتوب به خود آقای لاریجانی اعلام کردند که به دلیل حضور دخترش در خارج از کشور ردصلاحیت شده. 


بیشتر بخوانید: تاکنون هیچکس به صرف وضعیت خانواده‌اش ردصلاحیت نشده است


*دختر آقای لاریجانی ازدواج کرده و اصلا پدر برای دختر ازدواج‌کرده نمی‌تواند تصمیم بگیرد و اگر خارج از کشور باشد هم دختر به همراه شوهرش می‌رود، خب چه بگوید؟ بگوید به خاطر جایگاه پدرم با تو نمی‌توانم بیاییم؟ 

*امیدوارم شورای نگهبان این تناقضات را حل و فصل کند. همین الان افرادی را داریم که تایید صلاحیت شدند و ۲ محکومیت قضایی دارند. در همین تهران یکی از افرادی که جز ده نفر اول است، اما سابقه ردشدن در دفعات قبل را دارد و حالا مشخص نیست که حالا چرا با آن مفسده‌ها دوباره تایید شده و به مجلس آمده. شورای نگهبان نتوانسته افکار عمومی را قانع کند. افکار عمومی معتقد است که نگاه شورای نگهبان سیاسی است.

فقط افراد بله‌قربان گو را می‌خواهند

*انگار این نظارت استصوابی ایجاد شده تا هرکسی که با این مجموعه اصولگرایان تندرو نباشد را حذف کند. همین اتفاق هم افتاد و الان مجلسی شکل گرفته که به مراتب ضعیف‌تر از مجلس فعلی و رئیس‌جمهوری بر سر کار آمد در یک قرن اخیر ضعیف‌تر از او نداشتیم. رئیسی حتی از روی کاغذ هم نمی‌تواند بخواند. 

*شما انتظار دارید سخنگوی شورای نگهبان به این راحتی تایید کند و بپذیرد که لاریجانی را به خاطر فرزندی که در خارج از کشور دارد ردصلاحیت کرده‌اند؟ من می‌گویم خروجی این رفتار‌ها چیست؟ برویم در خیابان و از هزار نفر اول سوال کنیم، مطمئن باشید بیش از ۹۸ درصد می‌گویند شورای نگهبان سیاسی است و هر کس صحبت کرد جایش در مجلس و خبرگان نیست. فقط افراد بله‌قربان گو را می‌خواهند.

*انتخابات اصلا رقابتی نیست و یک انتخابات درون‌گروهی میان خودشان است. آخر هم شفاف‌سازی نشد که این انتخابات به چه صورت برگزار شده! چرا کد‌های ملی را اعلام نمی‌کنید؟ خیلی‌ها گفتند بدون اینکه بدانند با کد ملی آن‌ها رای داده شده است. 

*بالاخره باید توجیه کنند ردصلاحیت لاریجانی را! لاریجانی ۱۲ سال رئیس قوه مقننه بوده و هیچ موردی ندارد، بعد او را به بهانه حضور دخترش در خارج از کشور ردصلاحیت می‌کنید؟ در صحنه بین الملل چه می‌خواهید بگویید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =